Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare

Luspank och idérik : överlevnadsguide för säljskygga kulturskapare
Författare
Förlag Liber
GenreManagement
FormatDanskt band
SpråkSvenska
Antal sidor232
Vikt0
Utgiven2010-05-10
SABQbla
ISBN 9789147095049
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Vill du kunna leva på det du allra helst vill arbeta med? Vill du lära dig mer om hur du kan nå en (större) publik och få betalt för ditt värde? Då är detta en bok för dig. Att sätta pris på sitt värv, att hitta och möta eventuella kunder, att kunna förhandla och ta betalt är exempel på det som många kulturskapare tycker hör till den svåraste delen av verksamheten. Men så behöver det inte vara!

Luspank och idérik är en praktisk guide om företagandets och säljandets konst för alla som arbetar med ord, bild, ton, ljud, ljus eller en kombination av olika kulturella uttrycksmedel. Oavsett om du håller på att utbilda dig, är ny i din bransch eller har varit verksam länge kan du ha stor nytta av de många konkreta råd och tips som förmedlas i den här boken. Med känslig hand och glimten i ögat leder författarna läsaren genom den kommersiella verklighetens vindlande korridorer.

Läs mer
I Luspank och idérik kompletteras de praktiskt inriktade fackkapitlen med nio inspirerande porträtt av kulturskapare som på olika sätt försörjer sig på det som de helst av allt vill syssla med. Helene Billgren, Kee Marcello, Tuva Notvotny, Fredrik Högberg, Johanna Nilsson, Gun Lund, Maria Steén, Ali Davoodi och Tobias Regnell delar alla generöst med sig av sina erfarenheter. Läs även bloggen om Luspank och idérik, www.luspankochiderik.se

Om författarna
Ulla-Lisa Thordén är jur. kand. och driver det egna företaget Republic Consulting AB som hjälper individer och företag till ett lustfyllt och lönsamt säljarbete. 1994 startade hon ett av de första webb- och internetföretagen i Sverige. Hon är en efterfrågad föreläsare, en av tolv EU-ambassadörer för kvinnors företagande (utsedd av Tillväxtverket 2009) samt författare till ett flertal böcker, bl.a. ”Bli din egen – en bok för företagssamma”, ”Saet pris på dig selv” och ”Sälj dig själv och ta betalt”, som blev utsedd till årets säljbok 2005.

Thomas Östberg är sedan 2004 verksam som frilansjournalist med eget företag i Göteborg. Innan dess arbetade han på flera redaktioner runt om i Sverige – från Sydsvenskan i söder till TT i norr (Luleå), och från Barometern-OT i öst till Bohusläningen i väst. I sitt skrivande fokuserar han på samhällsfrågor (som arbetsliv, utbildning, forskning och företagande), men gör också personporträtt och förmedlar bra historier i alla former. Thomas är fil. kand. och har en examen från Journalisthögskolan ( JMG) vid Göteborgs universitet.