Ta betalt! - Om prissättning i skapande branscher
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 120 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2010-02-09 |
ISBN | 9789147094714 |
Har du ett kreativt yrke och är verksam som exempelvis illustratör, designer, musiker, fotograf, grafisk formgivare eller konsthantverkare? Vill du bli bättre på att ta betalt för det du skapar? Då är det här boken för dig! Här får du hjälp att sätta rätt pris på din produkt eller tjänst - så att du kan leva på din talang.
I boken diskuteras bland annat:
Vad är det jag säljer - ur kundens perspektiv?
Vad är det kunden värdesätter i det jag skapar?
Vad kostar det mig egentligen att göra det jag gör?
Ska jag sälja dyrt eller billigt?
Hur gör jag för att prata pris med kunden?
Boken är i första hand skriven för dig som ägnar dig åt konstnärlig eller skapande verksamhet som yrke. Men boken kan läsas av alla som vill utveckla sin affärsidé, förstå sina kunder bättre och ringa in några riktigt goda skäl till att ta betalt!
Om författarna
Maria Österåker är ekonomie doktor med inriktning mot entreprenörskap och företagsledning. Hon är en av de drivande krafterna bakom Juthbacka kulturcentrum i Nykarleby i Finland, där hon hjälper entreprenörer inom skapande branscher att utveckla sina affärsidéer.
I boken diskuteras bland annat:
Vad är det jag säljer - ur kundens perspektiv?
Vad är det kunden värdesätter i det jag skapar?
Vad kostar det mig egentligen att göra det jag gör?
Ska jag sälja dyrt eller billigt?
Hur gör jag för att prata pris med kunden?
Boken är i första hand skriven för dig som ägnar dig åt konstnärlig eller skapande verksamhet som yrke. Men boken kan läsas av alla som vill utveckla sin affärsidé, förstå sina kunder bättre och ringa in några riktigt goda skäl till att ta betalt!
Om författarna
Maria Österåker är ekonomie doktor med inriktning mot entreprenörskap och företagsledning. Hon är en av de drivande krafterna bakom Juthbacka kulturcentrum i Nykarleby i Finland, där hon hjälper entreprenörer inom skapande branscher att utveckla sina affärsidéer.