Att sänka ett varumärke - Sanningen bakom 50 av de största flopparna

Att sänka ett varumärke - Sanningen bakom 50 av de största flopparna
Författare
Förlag Liber
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor202
Vikt0
Utgiven2005-12-08
ISBN 9789147076895
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
I den här boken avslöjas sanningen bakom 50 av de största affärsflopparna någonsin. Som en Titanic seglar somliga varumärken stolt ut på marknaden bara för att hastigt försvinna utan ett spår. Varför?

Läs mer
Efter att ha läst om Harley Davidsons snedtramp i parfymbranschen förstår man vad som gick snett. I andra fall är det svårare att se, men författaren visar att det alltid finns en anledning. Läs de fascinerande historierna om företagen i varumärkenas "Hall of Shame". Låt dig förundras över andras misstag, och le gärna - men ta författarens råd på allvar. Lär dig att undvika de vanligaste fallgroparna och du ökar livslängden på ditt varumärke.

Om författarna
Matt Haig, tidigare journalist, är konsult inom marknadsföring/branding och populär föredragshållare och kolumnist. Har tidigare skrivit flera böcker.
Översättning: Karin Ashing