Företagsetik
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 256 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2005-05-17 |
ISBN | 9789147076567 |
Varför ska jag vara god? Är en organisation ansvarig eller är allt ansvar individuellt? Kan man lära sig att bli mer etisk? Förespråkar ekonomisk teori egoism?
Läs mer
Frågorna som behandlas i Företagsetik besvaras i vissa fall – i andra fall väcks fler frågor. Företagsetik behandlar etik och moral från fem olika utgångspunkter: moralfilosofi, etik och individ, individen i företaget, företaget och dess omvärld, samt stöd för moral.
Vald till Årets Marknadsföringsbok 1998 av Sveriges Marknadsförbund och erhöll utmärkelsen Årets Ledarbok 1998 – Hedersomnämnande.
Om författarna
Tomas Brytting är docent vid Centrum för etik och ekonomi, Handelshögskolan i Stockholm och verksam vid Etikakademin.
Läs mer
Frågorna som behandlas i Företagsetik besvaras i vissa fall – i andra fall väcks fler frågor. Företagsetik behandlar etik och moral från fem olika utgångspunkter: moralfilosofi, etik och individ, individen i företaget, företaget och dess omvärld, samt stöd för moral.
Vald till Årets Marknadsföringsbok 1998 av Sveriges Marknadsförbund och erhöll utmärkelsen Årets Ledarbok 1998 – Hedersomnämnande.
Om författarna
Tomas Brytting är docent vid Centrum för etik och ekonomi, Handelshögskolan i Stockholm och verksam vid Etikakademin.