Emotionsladdad marknadsföring

Emotionsladdad marknadsföring
Författare
Förlag Liber
FormatBZ
SpråkSvenska
Antal sidor304
Vikt0
Utgiven2003-06-11
ISBN 9789147072798
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka positiva känslor, som kopplas till produkten. Den här boken vill göra oss bättre rustade att handskas med emotionsladdad marknadsföring.

Läs mer
Emotionsladdade objekt väcker ofta positiva känslor hos betraktaren, för att i nästa steg påverka dennes utvärdering av både marknadsföringen i sig och produkten. Och det tycks ske på ett snabbt och omedvetet sätt. Därför kan man betrakta emotionsladdad marknadsföring som ett försök till dold påverkan. Men emotionsladdad marknadsföring ger inte alltid de effekter som marknadsföraren önskar.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2003 av Sveriges Marknadsförbund.

Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing).