Marknadsföring för konkurrenskraft
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | BZ |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 160 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2003-04-01 |
ISBN | 9789147072576 |
Utgångspunkten för den här boken är att marknader kan liknas vid nätverk, där företag genom marknadsföring skapar och utvecklar bindningar av olika slag till andra företag.
Läs mer
I boken presenteras autentiska fallbeskrivningar som analyserar och illustrerar marknadsföringens roll i olika situationer. Bland annat beskrivs hur man arbetar i nätverk, hur man etablerar sig på en ny marknad, hur man besvarar och utvecklar marknadspositioner och hur man arbetar med systemförsäljning.
Läs mer
I boken presenteras autentiska fallbeskrivningar som analyserar och illustrerar marknadsföringens roll i olika situationer. Bland annat beskrivs hur man arbetar i nätverk, hur man etablerar sig på en ny marknad, hur man besvarar och utvecklar marknadspositioner och hur man arbetar med systemförsäljning.