Expansion - Strategi för affärsutveckling

Expansion - Strategi för affärsutveckling
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor224
Vikt0
Utgiven2003-03-21
ISBN 9789147064809
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Vad är det som gör att vissa lyckas expandera medan andra misslyckas? Hur tar man reda på om det är lönsamt att expandera på andra marknader? Här får du svar.

Läs mer
Med utgångspunkt i strategisk analys visar boken när expansion är lönsam och hur expansionsbeslut kan analyseras. Författarna de?nierar och sammanfattar följande analytiska steg som bör genomföras: de?niera och avgränsa marknaden, beräkna marknadens lönsamhet, identi?era konkurrensfördelar, beräkna kostnader för resursanskaffning, beräkna kostnader för aggressiv respons och välja ingångsstrategi.

Om författarna
Erik W. Jakobsen och Lasse B. Lien är verksamma vid Handelshögskolan BI i Oslo.
Fackgranskning: Lars Bengtsson, universitetslektor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Översättning: Christina Theander