Information och reklam

Information och reklam
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor200
Vikt0
Utgiven2002-01-15
ISBN 9789147063710
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för detta läromedel.

Läs mer
Information och reklam fungerar som en brygga mellan teori och praktik. De mer teoretiska resonemangen kopplas till många konkreta exempel från verkligheten. Boken visar på informations- och reklamkampanjer inom både privat och offentlig sektor, företagsinformation, reklam- och marknadsplaner och utvecklingen i det nya Europa.
Många praktiska uppgifter ger möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och de mindre Tänk efter-uppgifterna tränar reflexion och ifrågasättande.
Information och reklam är anpassad till gymnasiekursen Mediekommunikation. Den uppdateras regelbundet med hänsyn till utvecklingen inom området. Kolla att ni har senaste upplagan på er skola.

Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström, art director, Suzanne Rosendahl, skribent och lärare i kommunikation vid Stockholms universitet och IHM, Lars Petersson, skolledare på Polhemskolan i Lund och Åke Pettersson, journalist vid Sveriges Radio.