Den lojala kunden

Den lojala kunden
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor200
Vikt0
Utgiven2001-02-01
ISBN 9789147061594
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Någonting har hänt inom marknadsföringen. Allt fler vill veta hur man lyckas behålla befintliga kunder. Kundlojalitet har blivit ett nyckelord. Kanske är det dags att mynta det nya begreppet lojalitetsföring?

Läs mer
Den lojala kunden försöker reda ut begreppen genom att lämna svar på frågor som: Vad är kundlojalitet? Vad är det som driver fram lojaliteten? Vad kan lojalitetsföraren göra? Vilka blir konsekvenserna av kundlojalitet? Boken baseras på befintliga teorier och modeller inom området, samtidigt som den strävar efter att expandera dessa.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2001 av Sveriges Marknadsförbund.

Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center for Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.