IT-affärer som gör revolution
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | BZ |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 240 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2000-10-10 |
ISBN | 9789147061433 |
IT-affärer som gör revolution är en lättläst vägvisare till den nya ekonomins fantastiska affärsmöjligheter. Vardagsprylarna blir säljare - biltillverkare lämnar bilbranschen! Det har redan börjat med Internetuppkoppling av kylskåpet, bensinpumpen, pillerburken, slaskhinken, katten(!) och västen. I rask takt blir de flesta saker uppkopplade, och därmed "säljare" av varor och tjänster.
Läs mer
IT-affärer som gör revolution är en lättläst vägvisare till den nya ekonomins fantastiska affärsmöjligheter.
Vardagsprylarna blir säljare - biltillverkare lämnar bilbranschen! Det har redan börjat med Internetuppkoppling av kylskåpet, bensinpumpen, pillerburken, slaskhinken, katten(!) och västen. I rask takt blir de flesta saker uppkopplade, och därmed "säljare" av varor och tjänster. Eftermarknaden blir huvudmarknaden. Detta revolutionerar värdekedjan, eftersom många företag förlorar sin ställning närmast slutkunden.
Alla företag blir medieföretag!
Internetbutiker säljer varor till inköpspris - eller skänker bort dem! De vill bygga en jättestor målgrupp, och i stället tjäna pengar på den. Precis som ett medieföretag. En hel värld av nya intäktskällor öppnar sig!
Någon knycker snart din kund!
En central företeelse i den nya ekonomin är att digitala kanaler används för att kila in sig i värdekedjan mellan en leverantör och dennes kunder.
Om detta och mycket annat handlar IT-affärer som gör revolution. Boken har en egen webbplats: www.it-affarer.nu
Läs mer
IT-affärer som gör revolution är en lättläst vägvisare till den nya ekonomins fantastiska affärsmöjligheter.
Vardagsprylarna blir säljare - biltillverkare lämnar bilbranschen! Det har redan börjat med Internetuppkoppling av kylskåpet, bensinpumpen, pillerburken, slaskhinken, katten(!) och västen. I rask takt blir de flesta saker uppkopplade, och därmed "säljare" av varor och tjänster. Eftermarknaden blir huvudmarknaden. Detta revolutionerar värdekedjan, eftersom många företag förlorar sin ställning närmast slutkunden.
Alla företag blir medieföretag!
Internetbutiker säljer varor till inköpspris - eller skänker bort dem! De vill bygga en jättestor målgrupp, och i stället tjäna pengar på den. Precis som ett medieföretag. En hel värld av nya intäktskällor öppnar sig!
Någon knycker snart din kund!
En central företeelse i den nya ekonomin är att digitala kanaler används för att kila in sig i värdekedjan mellan en leverantör och dennes kunder.
Om detta och mycket annat handlar IT-affärer som gör revolution. Boken har en egen webbplats: www.it-affarer.nu