Vinna eller försvinna i IT-åldern - Internet-samhällets nya affärslogik
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | BZ |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 208 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1999-06-09 |
ISBN | 9789147045334 |
IT och Internet kommer i grunden att förändra "spelreglerna" för all affärsverksamhet.
Boken ger en förståelse för de grundläggande förändringar affärslivet står inför. Här ges en karta och kompass till det nya affärslandskap som den digitala revolutionen skapar - och som öppnar många nya affärsmöjligheter.
Läs mer
IT och Internet kommer i grunden att förändra "spelreglerna" för all affärsverksamhet.
Bidragande faktorer bland många är:
"Den perfekta marknaden" resulterar i en hyperkonkurrens.
Tid och rum förlorar sin betydelse.
Fasta priser ersätts av ständigt rörliga priser.
Mellanhänder hoppas över - men inte alla - och nya tillkommer.
Köparnas makt ökar på leverantörernas bekostnad.
Inträdesbarriärerna för nykomlingar sänks.
Skiljelinjen varor- tjänster ersätts av skiljelinjen fysiskt-elektroniskt, varor och tjänster flyter samman.
Handeln globaliseras även i konsumentledet, ny roll för butikerna.
Företagen får one-to-one-relationer med varje kunder.
Boken ger en förståelse för de grundläggande förändringar affärslivet står inför. Här ges en karta och kompass till det nya affärslandskap som den digitala revolutionen skapar - och som öppnar många nya affärsmöjligheter. Boken innehåller även en mängd konkreta exempel och en lång lista med adresser till belysande och intressanta webbplatser.
Vinna eller försvinna tilldelades "Hedersomnämnande som årets Marknadsföringsbok 1999".
Pär Ström är verksam som riskkapitalist samt affärskonsult med inriktning mot IT-frågor.
Boken har också en egen hemsida! www.vinna.eller.forsvinna.nu/
Om författarna
Pär Ström är verksam som riskkapitalist samt affärskonsult med inriktning mot IT-frågor.
Boken ger en förståelse för de grundläggande förändringar affärslivet står inför. Här ges en karta och kompass till det nya affärslandskap som den digitala revolutionen skapar - och som öppnar många nya affärsmöjligheter.
Läs mer
IT och Internet kommer i grunden att förändra "spelreglerna" för all affärsverksamhet.
Bidragande faktorer bland många är:
"Den perfekta marknaden" resulterar i en hyperkonkurrens.
Tid och rum förlorar sin betydelse.
Fasta priser ersätts av ständigt rörliga priser.
Mellanhänder hoppas över - men inte alla - och nya tillkommer.
Köparnas makt ökar på leverantörernas bekostnad.
Inträdesbarriärerna för nykomlingar sänks.
Skiljelinjen varor- tjänster ersätts av skiljelinjen fysiskt-elektroniskt, varor och tjänster flyter samman.
Handeln globaliseras även i konsumentledet, ny roll för butikerna.
Företagen får one-to-one-relationer med varje kunder.
Boken ger en förståelse för de grundläggande förändringar affärslivet står inför. Här ges en karta och kompass till det nya affärslandskap som den digitala revolutionen skapar - och som öppnar många nya affärsmöjligheter. Boken innehåller även en mängd konkreta exempel och en lång lista med adresser till belysande och intressanta webbplatser.
Vinna eller försvinna tilldelades "Hedersomnämnande som årets Marknadsföringsbok 1999".
Pär Ström är verksam som riskkapitalist samt affärskonsult med inriktning mot IT-frågor.
Boken har också en egen hemsida! www.vinna.eller.forsvinna.nu/
Om författarna
Pär Ström är verksam som riskkapitalist samt affärskonsult med inriktning mot IT-frågor.