Tjänstekvalitet

Tjänstekvalitet
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor140
Vikt0
Utgiven1997-04-28
ISBN 9789147040117
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Vad är en tjänsteverksamhet? Och hur skiljer den sig från annan verksamhet? Vad är tjänstekvalitet? Och hur uppnår man det?

Läs mer
Enligt författarna måste man ta hänsyn till såväl anställd som kund och ledning, och samordna dessa perspektiv. Total tjänstekvalitet uppnås när dessa nyckelaktörer är tillfredsställda samtidigt. Olika intressenter har olika krav och önskemål. För att tillgodose de olika intressenterna bör ledningen försöka förstå varför de övriga agerar som de gör.

Om författarna
Bengt Ove Gustavsson var verksam vid Karlstads universitet. Håkan Kullvén är lektor vid KTH i Stockholm. Patrik Larsson är verksam vid Karlstad universitet.