Tjänstekvalitet
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 140 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1997-04-28 |
ISBN | 9789147040117 |
Vad är en tjänsteverksamhet? Och hur skiljer den sig från annan verksamhet? Vad är tjänstekvalitet? Och hur uppnår man det?
Läs mer
Enligt författarna måste man ta hänsyn till såväl anställd som kund och ledning, och samordna dessa perspektiv. Total tjänstekvalitet uppnås när dessa nyckelaktörer är tillfredsställda samtidigt. Olika intressenter har olika krav och önskemål. För att tillgodose de olika intressenterna bör ledningen försöka förstå varför de övriga agerar som de gör.
Om författarna
Bengt Ove Gustavsson var verksam vid Karlstads universitet. Håkan Kullvén är lektor vid KTH i Stockholm. Patrik Larsson är verksam vid Karlstad universitet.
Läs mer
Enligt författarna måste man ta hänsyn till såväl anställd som kund och ledning, och samordna dessa perspektiv. Total tjänstekvalitet uppnås när dessa nyckelaktörer är tillfredsställda samtidigt. Olika intressenter har olika krav och önskemål. För att tillgodose de olika intressenterna bör ledningen försöka förstå varför de övriga agerar som de gör.
Om författarna
Bengt Ove Gustavsson var verksam vid Karlstads universitet. Håkan Kullvén är lektor vid KTH i Stockholm. Patrik Larsson är verksam vid Karlstad universitet.