Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk

Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk
Författare
Förlag Liber
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor240
Vikt0
Utgiven1998-06-26
ISBN 9789147040100
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Internationell verksamhet blir för små och medelstora företag en allt viktigare förutsättning för tillväxt. Boken behandlar möjligheter och begränsningar för en lyckosam internationalisering med tyngdpunkt på internationell marknadsföring och distribution. Hur kan viktiga affärsrelationer utvecklas? Hur kan man skapa kunskap och resurser och hur undviker man ett alltför stort risktagande?

Läs mer
Internationell verksamhet blir för små och medelstora företag en allt viktigare förutsättning för tillväxt. Boken behandlar möjligheter och begränsningar för en lyckosam internationalisering.
Tyngdpunkten ligger på internationell marknadsföring och distribution. Hur kan viktiga relationer utvecklas med kunder, leverantörer, distributörer och samarbetspartners? Hur kan man skapa kunskap och resurser och undvika ett alltför stort risktagande?
Boken tar upp ett antal olika val som företag måste göra vid en internationaliseringsprocess:
- kunder och kundprioriteringar
- produkt och servicekoncept
- geografiska områden
- utlandsrepresentation och distributionskanaler
- inköp och tillverkning
- logistik
Boken är lämplig som kurslitteratur vid kurser om mindre företags internationalisering och vänder sig också till personer inom små och medelstora företag och andra personer inom näringsliv och förvaltning som arbetar med företags internationalisering.
Författarna är verksamma som lärare och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm.