Kvalitet och utveckling i förskolan
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 154 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1989-01-01 |
SAB | Eab.01 |
ISBN | 9789144290911 |
Vad är egentligen bra barnomsorg? Kan den samtidigt vara bra för barnen, föräldrarna, personalen och beslutsfattarna? Och vilka är det som hörs i debatten om barnomsorgen i massmedia? De som själva arbetar i den, barnen eller föräldrarna?
Författarna till denna bok hävdar att det är sällan som vi hör röster inifrån verksamheten och att det finns viktiga skillnader mellan olika gruppers intressen i barnomsorgen. Vill vi satsa på kvalitet och utveckling i förskolan gäller det inte bara att uppifrån och utifrån sjösätta nya pedagogiska program utan också att beskriva och stödja det pedagogiska arbete som dagligen utförs i förskolan. För att kunna göra det behöver den delvis tysta kunskap som finns inom förskolan ges ord och bild. Personalens eget tänkande kring arbetet måste uppmärksammas.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Författarna till denna bok hävdar att det är sällan som vi hör röster inifrån verksamheten och att det finns viktiga skillnader mellan olika gruppers intressen i barnomsorgen. Vill vi satsa på kvalitet och utveckling i förskolan gäller det inte bara att uppifrån och utifrån sjösätta nya pedagogiska program utan också att beskriva och stödja det pedagogiska arbete som dagligen utförs i förskolan. För att kunna göra det behöver den delvis tysta kunskap som finns inom förskolan ges ord och bild. Personalens eget tänkande kring arbetet måste uppmärksammas.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se