Generation Z är framtidshoppet : som konsumenter, medarbetare och medborgare
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Samhälle, politik och debatt |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 181 |
Vikt | 274 gr |
Utgiven | 2024-08-07 |
SAB | Oaca |
ISBN | 9789144177168 |
Samhället påverkar nya generationer – och nya generationer påverkar samhällsutvecklingen. Ett utmärkt sätt att lära känna samhället och de förändringar som pågår där är att lära känna nya generationer i rollerna som konsumenter, medarbetare och medborgare. De flesta av oss påverkas, både privat och i arbetslivet, av hur unga människor tänker och agerar. Hur de unga tas emot och får komma till tals i olika sammanhang har stor betydelse för hur organisationer och samhället i stort utvecklas.
I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995–2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.
I den här boken beskrivs olika generationer och deras karaktärsdrag, med fokus på Generation Z, födda 1995–2010. Generationsskillnader och generationsbeteende får genomslag på fyra nivåer: individ, arbetsmarknad, konsumentmarknad och samhälle.