Lean Business : affärsplanering - steg för steg
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Management |
Format | Danskt band |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 256 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2014-02-11 |
SAB | Qbab |
ISBN | 9789144094236 |
Lean business omdefinierar affärsplanen. Från att vara ett statiskt och årsvis dokument, i många fall avsett för externa parter som bank och investerare, så blir den nu ett dynamiskt och levande verktyg med en metodik som tar med i stort sett samtliga centrala processer för affärsmodellering, differentiering, målsättningar, risker, prognoser, handlingsplaner och uppföljning.
Med hjälp av tio tydliga och intuitiva steg tar författarna med oss på en resa från ägardirektivet och de överordnade strategiska frågorna hela vägen till genomförande och den taktiska uppföljningen. Boken kompletteras av ett online verktyg som tar dig genom affärsplaneringen och genomförandet med engagemang från både styrelse och VD med ledningsgrupp.
Författarna och Lean business lever som de lär och inget är hugget i sten. Kontinuerlig och kundstyrd förbättring beslutas och dokumenteras i uppdaterade planer. Baserat på ledande forskning i USA och Europa är Lean business den mest lämpade metodiken för företag med målet att skapa lönsam tillväxt och lämpar sig mycket väl för såväl studenter som organisationer med intresse för affärsutveckling och entreprenörsskap.
Affärsplanering 2.0