Den trådlösa pedagogiken : en-till-en i skolan på vetenskaplig grund
Medverkande | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Pedagogik |
Format | Flexband |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 151 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2013-09-25 |
SAB | Em-c |
ISBN | 9789144088761 |
Den här boken behandlar de viktigaste skolfrågorna nu: om digitaliseringen ökar kvaliteten i lärandet, om den gör att måluppfyllelsen förbättras, hur den påverkar undervisningen. Hur förändrar digitaliseringen vår syn på kunskap och skolans uppdrag nu och i framtiden? Författarna till Den trådlösa pedagogiken ger forskningsbaserade svar och bjuder in till diskussion.
Varför är dessa frågor viktigast? Förändringen som pågår är radikal. Runt om i världen och inte minst i Sverige görs omfattande satsningar på En-till-en-skolor. Den bärbara datorn, surfplattan och den smarta telefonen är snart varje lärares och varje elevs naturliga verktyg för kunskapsutveckling. Och med hjälp av dessa digitala resurser kan de via Internet ta fram i princip vilken information som helst, delta i sociala forum, ja, till och med nå fram till världens främsta experter.
Den trådlösa pedagogiken vänder sig till skolchefer, rektorer, förskolechefer och lärare i barn- och ungdomsskolan liksom till lärarstudenter. Boken riktar sig också till skolpolitiker som har att besluta om En-till-en-satsningar i skolan.
Varför är dessa frågor viktigast? Förändringen som pågår är radikal. Runt om i världen och inte minst i Sverige görs omfattande satsningar på En-till-en-skolor. Den bärbara datorn, surfplattan och den smarta telefonen är snart varje lärares och varje elevs naturliga verktyg för kunskapsutveckling. Och med hjälp av dessa digitala resurser kan de via Internet ta fram i princip vilken information som helst, delta i sociala forum, ja, till och med nå fram till världens främsta experter.
Den trådlösa pedagogiken vänder sig till skolchefer, rektorer, förskolechefer och lärare i barn- och ungdomsskolan liksom till lärarstudenter. Boken riktar sig också till skolpolitiker som har att besluta om En-till-en-satsningar i skolan.