Vingböckerna steg 14, fyra olika (Träskmonstret ; Fyra på en trädstam ; Lena och Fina ; Sofia Spion : fallet med den försvunna beaglen)
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Språk (inkl. lexikon, parlörer och ordböcker) |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Vikt | 749 gr |
Utgiven | 2012-07-13 |
ISBN | 9789144083179 |
Nu finns åtta titlar med längre och litet svårare läsning i Vingböckerna! Steg 13 och 14 är i första hand avsedda för undervisning om läsförståelsestrategier.
Vingböckerna steg 13 och steg 14 omfattar:
4 olika böcker på varje steg
Steg 13: 48 sidor och omkring 1 500 ord
Steg 14: 48–56 sidor och 2 000–3 000 ord
Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla åtta böckerna.
Vingböckerna steg 13 och steg 14 innehåller texter som roar och engagerar barn i 8–10-årsåldern, men som passar även något äldre barn som behöver texter på denna nivå. Böckerna är utformade för att inte verka ”barnsliga” – svartvita illustrationer och hårda pärmar gör att de skiljer sig från nybörjarböckerna i serien.
Guidad läsning med Vingböckerna
Under guidad läsning undervisas eleverna i hur de själva kan övervaka sin läsning och förstå när de inte förstår. De lär sig att använda rätt ”fixa-till-strategi” för att lösa problem medan de läser och att tänka lite mera på djupet runt en läst text.
Vingböckerna steg 13 och steg 14 omfattar:
4 olika böcker på varje steg
Steg 13: 48 sidor och omkring 1 500 ord
Steg 14: 48–56 sidor och 2 000–3 000 ord
Lärarpärm med handledningar inkl. arbetsblad till alla åtta böckerna.
Vingböckerna steg 13 och steg 14 innehåller texter som roar och engagerar barn i 8–10-årsåldern, men som passar även något äldre barn som behöver texter på denna nivå. Böckerna är utformade för att inte verka ”barnsliga” – svartvita illustrationer och hårda pärmar gör att de skiljer sig från nybörjarböckerna i serien.
Guidad läsning med Vingböckerna
Under guidad läsning undervisas eleverna i hur de själva kan övervaka sin läsning och förstå när de inte förstår. De lär sig att använda rätt ”fixa-till-strategi” för att lösa problem medan de läser och att tänka lite mera på djupet runt en läst text.