Kvalitet från A till Ö : en resa genom alfabetet med rim och resor
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 176 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-05-24 |
SAB | Qbiab |
ISBN | 9789144075907 |
Sommaren 1896 befann sig Albert Engström, Verner von Heidenstam, Gustaf Fröding och några till i Sandhamn. Den sommarsamvaron ledde till en bok som heter ”Pyttans A-B och C-D-lära”, som innehåller tvåradiga verser på de flesta av alfabetets bokstäver med teckningar av Albert Engström. Med inspiration från den bokens rim framförs här erfarenheter, åsikter och lärdomar om kvalitet, kvalitetsutveckling, ledarskap och medarbetarskap i form av en resa genom alfabetet. Färden startar i ”Allas medverkan är viktigt …” och går via, exempelvis, ”Ledarskap det är att ’mänskor’ framåt föra …” och ”Mål som sätts ska mätbart vara …” och slutar med ”Ökad nöjdhet hos vår kund …”. Förhoppningsvis kan detta lite annorlunda upplägg, kryddat med många exempel och illustrationer, övertyga dig, dina kollegor, chefer och medarbetare om vad kvalitetsutveckling handlar om och vikten av att sätta igång nu. Kom ihåg att basen i kvalitetsutveckling är ”ständiga förbättringar” – så den bok du nu håller i handen är ännu inte färdigskriven …