Marknadsföringsboken

Marknadsföringsboken
Författare
Förlag Studentlitteratur
GenreEkonomi
FormatFlexband
SpråkSvenska
Antal sidor394
Vikt883 gr
Utgiven2011-05-01
SABQblb
ISBN 9789144056180
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Marknadsföringsboken ger heltäckande kunskaper på grundläggande kurser i marknadsföring vid universitet och högskola samt kurser för yrkesverksamma personer. Boken är modern och praktisk, men vilar på stadig teoretisk grund. Den förklarar både överskådligt och uttömmande hur marknadsföringens olika delar hänger ihop. Ofta med svenska exempel.
I boken kan man följa marknadsföraren Anna som arbetar på ett fiktivt företag, modekedjan TrendLine, och de problem hon ställs inför – och hur hon löser dem. Tack vare karaktären Anna blir det abstrakta konkret för läsaren, som får följa hur hon tillämpar sitt teoretiska kunnande i en krävande verklighet.
Marknadsföringsboken finns som digital produkt också. Där finns fördjupningsmaterial och komplement, bland annat i form av case och inspelade intervjuer. Webbmaterialet ökar förståelsen för bokens teoretiska innehåll. Läsaren kan dessutom testa sig själv med hjälp av olika kunskapsfrågor.
Marknadsföringsboken är helt enkelt ett komplett, modernt läromedel med allt en student på grundnivå behöver.