Den svenska marknadsföringslagstiftningen

Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreJuridik
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor285
Vikt0
Utgiven2008-09-03
SABOeaae-c
ISBN 9789144053790
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se