Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser

Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser
Författare
Förlag Studentlitteratur
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor149
Vikt0
Utgiven2006-10-11
SABQblbmd
ISBN 9789144045290
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brad managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Läs mer om boken på studentlitteratur.se