Medierätt. 2, Marknadsrätt

Medierätt. 2, Marknadsrätt
Författare
Medverkande
Förlag Studentlitteratur AB
GenreJuridik
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor74
Vikt0
Utgiven2004-08-19
SABOeaae-c
ISBN 9789144037080
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier. Medierätt 2 behandlar • de grundläggande reglerna för reklam och marknadsföring • Marknadsföringslagen • andra viktiga marknadsrättsliga lagar • innebörden av ”god marknadsföringssed” • regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner Denna tredje upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels ny lagstiftning om garantier, obeställd reklam samt elektronisk handel. Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se