Turisten i upplevelseindustrin
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Ekonomi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 279 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2007-03-21 |
SAB | Qblb |
ISBN | 9789144037011 |
Syftet med boken är att belysa den mångfacetterade och komplexa sammansmältningen mellan turism och upplevelseindustri. Turismen spelar en stor roll i upplevelseindustrin och vice versa. Genom bokens många exempel ger författarna på ett fruktbart och begripligt sätt, grundläggande kunskap om turisten, besökaren, resan och upplevelsen. Bokens läsare ökar därmed sin förståelse både av vad som produceras och erbjuds turisten eller besökaren, som av turistens medverkan, engagemang och olika möten i själva upplevelsen. Turisten i upplevelseindustrin vänder sig till studerande inom turism- och upplevelseområdena vid universitet, högskolor och eftergymnasiala utbildningar. Dessutom riktar den sig till intresserade representanter för turismföretag och till dem som är verksamma inom upplevelseindustrin.