Hälsopromotion i arbetslivet

Hälsopromotion i arbetslivet
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreHälsa, skönhet och sex
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor296
Vikt612 gr
Utgiven2004-04-26
SABVnaa
ISBN 9789144034928
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Bokens beskriver hälsopromotion som idé, kunskapsområde och strategi för ett främjande hälsoarbete i framför allt arbetslivet. Några av bokens teoretiska utgångspunkter är idén om salutogenes och Aaron Antonovskys teori om känsla av sammanhang.Från en internationell kunskapstradition inom det som kallas Health Promotion och Workplace Health Promotion hämtas en konceptuell modell som kan vägleda det främjande arbetet med hälsa inom olika arenor. Boken är teoretisk men också skriven med sikte på att vara ett stöd i praktisk tillämpning av hälsofrämjande arbete.