Evenemangsföretagande
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 174 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2003-04-28 |
SAB | Qblb |
ISBN | 9789144023670 |
Upplevelseindustrin växer. Antalet evenemang och festivaler blir allt fler. Arbetet med att dokumentera och analysera utvecklingen har nyligen startat liksom utbildningar som förbereder intresserade för denna dynamiska bransch. I Evenemangsföretagande beskrivs och analyseras ingående de sex återkommande evenemangen Musik vid Siljan, Hultsfredsfestivalen, Göteborg Filmfestival, Piteå Dansar och Ler, Konstrundan på Österlen och Medeltidsveckan på Gotland ur ett ledningsperspektiv. Hur leds och organiseras ett evenemang som kräver maximal insats under endast tre till åtta dagar? Hur balanserar man mellan idealitet och affärsmässighet? Vilken roll kan en festival spela för regional utveckling?
Boken vänder sig till universitets- och högskolestuderande inom samhällsvetenskapliga ämnen, t.ex. med studieinriktningen evenemang och turism, samt till personer och organisationer som ekonomiskt stödjer eller arrangerar evenemang.