PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys

PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys
Medverkande
Förlag Studentlitteratur AB
GenreMedia och kommunikation
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor285
Vikt0
Utgiven2002-04-03
SABQbmp
ISBN 9789144022833
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
PR- och informationsbranschen har expanderat kraftigt under senare år, liksom högskoleutbildningen på området. Utöver grund- och översiktslitteraturen saknas emellertid akademisk rapportering av svenska aspekter av ämnet public relations. Syftet med denna bok är att ge en fördjupning av de orienterande kunskaperna på PR-området, komplettera den angloamerikanska litteraturen och visa upp det svenska kunskaps- och forskningsläget om public relations. Boken söker därmed bland annat att svara på frågorna: • Vilka kunskaper finns idag om public relations och om den svenska PR- och informationsverksamheten? • Var står svensk forskning om public relations idag? • Vilka PR-frågor diskuteras speciellt i vårt land? I boken skriver flertalet av de lärare, forskare och doktorander som är inriktade mot public relations och organisationskommunikation. Redaktör är docent Larsåke Larsson, som även skrivit grundboken Tillämpad kommunikationsvetenskap (2001).