Marknadsundersökning

Marknadsundersökning
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor360
Vikt0
Utgiven2001-05-20
ISBN 9789144017990
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen, över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker, till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå tillväga och vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Denna upplaga har dessutom kompletterats med illustrerande branschexempel, ett kapitel om etik i marknadsundersökningen samt ett utökat avsnitt om statistik. Handboken riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser, samt till uppsatsstudenter som avser genomföra marknadsundersökningar.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se