Avlastningssamtal och debriefing
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Psykologi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 94 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1999-12-06 |
SAB | Vlbdö |
ISBN | 9789144012377 |
Flera yrkesgrupper möter regelbundet i sitt arbete situationer som är starkt psykiskt påfrestande: en arbetskamrats död; olyckor med många svårt skadade eller händelser med omfattande massmedial bevakning. Avlastningssamtal och emotionell debriefing har alltmer kommit att användas vid bearbetning av dessa psykiska efterreaktioner. Men hur bör detta arbete bedrivas?
Denna bok ger detaljerad kunskap kring hur man gör som samtalsledare, beskriver nödvändiga färdigheter för effektiva samtal samt redogör för hur organisatoriska ledningsstrukturer som prioriterar krishantering bör se ut. Innehållet grundar sig på aktuell forskning om stress- och krishantering som bedrivs vid Ledarskapsinstitutionen vid Försvarshögskolan.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Denna bok ger detaljerad kunskap kring hur man gör som samtalsledare, beskriver nödvändiga färdigheter för effektiva samtal samt redogör för hur organisatoriska ledningsstrukturer som prioriterar krishantering bör se ut. Innehållet grundar sig på aktuell forskning om stress- och krishantering som bedrivs vid Ledarskapsinstitutionen vid Försvarshögskolan.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se