Osynlig företagsledning
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 288 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1999-06-09 |
ISBN | 9789144012223 |
Osynlig företagsledning handlar om processer som vi alla är väl medvetna om, dagligen deltar i, men sällan tänker på som fundamentala för utövandet av företagsledning och ledarskap. Bokens huvudtes är enkel: det småprat som äger rum i diskreta möten mellan människor är väl så viktigt som de visioner, mål och planer som den administrativa apparaten producerar kanske t o m viktigare för vad som händer / inte händer i och kring ett företag eller en organisation.
Företagsledandets arenor är alltså inte enbart de publika och ofta formella forum eller organ vi känner igen som styrelser, ledningsgrupper eller olika slags möten och konferensaktiviteter. Författarna hävdar att ledning och ledarskap främst formas och utövas där mer förtroliga diskussioner kan äga rum: t e x i arbetsrum, korridorer, taxibilar eller under pausen på konferensen.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Läs mer om boken på studentlitteratur.se