Kommunikation är mer än ord
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Media och kommunikation |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 297 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1999-03-25 |
SAB | Bra |
ISBN | 9789144009070 |
Denna bok ger en introduktion till kommunikation i teori och praktik. Författarna behandlar grundfrågan om vad kommunikation är och beskriver bland annat hur samspelet fungerar mellan individer, i grupper, organisationer och företag. Massmediernas påverkan och funktion i samhället ägnas ett eget kapitel.
Förutom en teoretisk genomgång får läsarna praktiska råd i konsten att lyssna och intervjua, att skriva manus och utforma broschyrer, att fotografera, att framställa audio- och videomaterial med mera.
Boken är avsedd för alla med intresse för medier och kommunikation. Den allmänt intresserade läsaren kan läsa boken i en följd från första sidan till sista eller välja ut ett särskilt intressant avsnitt att fördjupa sig i. Läraren i kommunikationsteori kan finna uppslag till diskussioner, redovisningar och övningsuppgifter. Studenten kan bredda sin förståelse för kommunikation och finna förklaringar till facktermer och nyckelbegrepp.
Andra upplagan
Översättning: Gunnar Sandin