Fånga förmågan svenska Lärarhandl 1-3 + 8 planscher
Serie | Fånga förmågan |
---|---|
Författare | |
Förlag | Gleerups Utbildning AB |
Genre | Språk (inkl. lexikon, parlörer och ordböcker) |
Format | Spiralbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 76 |
Vikt | 450 gr |
Utgiven | 2016-05-10 |
SAB | Fc |
ISBN | 9789140692535 |
<strong>Fånga förmågan svenska Lärarhandledning 1-3</strong> är en handledning i hur du kan arbeta med förmågorna i ditt klassrum. Här får du som lärare ta del av författarnas tankar med materialet och du får handledning i hur du kan hjälpa dina elever att fånga förmågorna på bästa sätt.
Till lärarhandledningen medföljer 8 st planscher på modellerna från årskurs 3 som med fördel kan sättas upp på väggen i klassrummet. Modellerna visar tydliga stödstrukturer som är kopplade till förmågorna vilket hjälper eleverna att nå kunskapskraven.
Fånga förmågan svenska Lärarhandledning 1-3 passar dig som:
<ul> <li>vill ha konkret stöd i hur du kan introducera och hålla sju förmågor levande i klassrummet</li> <li>vill ha tillgång till extrauppgifter och kopieringsunderlag</li> <li>vill arbeta vidare med matriserna som finns i elevböckerna. De finns som kopieringsunderlag och kan med fördel användas i andra ämnen</li> <li>vill synliggöra förmågorna i klassrummet med planscher</li> </ul>Fånga förmågan svenska är ett flexibelt material uppbyggt av tydliga modeller för språkutveckling. Materialet bygger på idén att tydliga stödstrukturer hjälper eleverna att nå betygskriterierna. Redan från årskurs 1 arbetar eleverna strukturerat mot kriterier för bedömning av kunskaper i åk 3 och betygskriterierna i åk 6. För att nå dit finns en tydlig progression som ger en röd tråd i svenskundervisningen.
Författarna till Fånga förmågan svenska Lärarhandledning 1-3 är Mirja Johannesson och Ulf Nilsson. Mirja är grundskollärare 1-7 svenska, SO och engelska. Hon har lång erfarenhet av undervisning i skolan. Mirja har också skrivit andra läromedel inom svenska. Ulf är grundskollärare 1-7 svenska och SO. Han har under många år arbetat som klasslärare, och parallellt med detta skrivit flera läromedel.