SFI-boken LYSSNA! Kurs B och C, CD

SFI-boken LYSSNA! Kurs B och C, CD
Serie SFI-boken
Författare
Förlag Gleerups Utbildning AB
FormatLjudbok (CD)
SpråkSvenska
Antal sidor5
Vikt0
Utgiven2009-08-31
ISBN 9789140664969

<strong>SFI-boken</strong> &auml;r en l&auml;romedelsserie som bygger p&aring; autentiska intervjuer med barn, unga och &auml;ldre. Materialet har ett spr&aring;kligt fokus och inneh&aring;ller f&auml;rdiga frasexempel att utg&aring; ifr&aring;n samt m&aring;nga uppgifter inf&ouml;r det nationella provet. Serien finns i tre delar och varje del best&aring;r av textbok, &ouml;vningsbok, cd, elevwebb, l&auml;rarwebb och digitalt l&auml;romedel.

<strong>SFI-boken LYSSNA! Kurs B och C</strong> v&auml;nder sig till elever som l&auml;ser studiev&auml;g 2. H&auml;r finns intervjuer, livsber&auml;ttelser, samtal och fotografier som inspirerar och st&ouml;djer spr&aring;kinl&auml;rningen. De autentiska intervjuerna g&ouml;r det enkelt att identifiera sig med personerna och att j&auml;mf&ouml;ra med egna erfarenheter. Texterna om Basma, Kenny och alla de andra krokar tag i l&auml;saren och lockar till inl&auml;rning. Huvudtexterna &auml;r anpassade f&ouml;r att tj&auml;na som mall f&ouml;r elevernas egen spr&aring;kproduktion. De kan anv&auml;ndas f&ouml;r h&ouml;rf&ouml;rst&aring;else, utantillinl&auml;rning, taltr&auml;ning och som underlag f&ouml;r grammatikgenomg&aring;ngar och skrivuppgifter. Bokens m&aring;nga spr&aring;krutor och uppgifter har huvudtexterna och de korta intervjuerna som spr&aring;ngbr&auml;da. Progressionen sker b&aring;de mellan och inom kapitel&nbsp;vilket g&ouml;r att varje kapitel tillgodoser de skiftande behov av sv&aring;righetsgrad och tempo som finns i en sfi-grupp.

Denna cd-box inneh&aring;ller ljudinspelningar till de texter och h&ouml;r&ouml;vningar som finns i L&Auml;S- och &Ouml;VA-l&auml;romedlen.

SFI-boken LYSSNA! Kurs B och C i korthet:
&bull;&nbsp;v&auml;nder sig till elever som l&auml;ser studiev&auml;g 2
&bull;&nbsp;de autentiska intervjuerna g&ouml;r det enkelt att identifiera sig med personerna
&bull;&nbsp;texter som krokar tag i l&auml;saren och lockar till inl&auml;rning
&bull;&nbsp;ljudinspelningar till texter och h&ouml;r&ouml;vningar i L&Auml;S och &Ouml;VA