Ett stärkt konsumentskydd vid telefonförsäljning. SOU 2015:61 : Betänkande från Utredningen om konsumentskydd vid telefonförsäljning

Ett stärkt konsumentskydd vid telefonförsäljning. SOU 2015:61 : Betänkande från Utredningen om konsumentskydd vid telefonförsäljning
Serie SOU 2015
Författare
Förlag Norstedts Juridik
GenreJuridik
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor309
Vikt0
Utgiven2015-06-18
SABOeaae-c
ISBN 9789138243145
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Har haft i uppdrag att överväga om konsumentskyddet i samband med telefonförsäljning behöver stärkas och att vid behov föreslå åtgärder. I uppdraget har även ingått att bedöma om småföretagare behöver ett särskilt skydd.

Utredningen föreslår bland annat att ett skriftlighetskrav införs vid telefonförsäljning till konsumenter. Förslaget syftar till att stärka konsumenters ställning på marknaden genom att skapa en ökad trygghet för konsumenter när avtal ska ingås per telefon och ökad klarhet när det gäller avtalens innehåll.