Konsumenten i centrum : ett framtida konsumentstöd : betänkande. SOU 2012:43

Konsumenten i centrum : ett framtida konsumentstöd : betänkande. SOU 2012:43
Serie Statens offentliga utredningar 2012
Medverkande
Förlag Norstedts Juridik AB
GenreJuridik
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor307
Vikt0
Utgiven2012-07-10
SABOeaae-c
ISBN 9789138237519
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Information där konsumenten finns - på webben!

Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende.
Det bör inrättas en informationstjänst som ska vara tillgänglig i ett allmänt nätverk där samtliga ansvariga myndigheter finns representerade. Konsumentverket föreslås bli samordningsmyndighet. I ansvaret ingår även att träffa avtal med andra aktörer än myndigheter, som bör finnas tillgängliga i den allmänna informationstjänsten. Detta gäller t.ex konsumentbyråer, kommuner och privata organisationer.