Konsumenten i centrum : ett framtida konsumentstöd : betänkande. SOU 2012:43
Serie | Statens offentliga utredningar 2012 |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Norstedts Juridik AB |
Genre | Juridik |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 307 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2012-07-10 |
SAB | Oeaae-c |
ISBN | 9789138237519 |
Information där konsumenten finns - på webben!
Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende.
Det bör inrättas en informationstjänst som ska vara tillgänglig i ett allmänt nätverk där samtliga ansvariga myndigheter finns representerade. Konsumentverket föreslås bli samordningsmyndighet. I ansvaret ingår även att träffa avtal med andra aktörer än myndigheter, som bör finnas tillgängliga i den allmänna informationstjänsten. Detta gäller t.ex konsumentbyråer, kommuner och privata organisationer.
Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende.
Det bör inrättas en informationstjänst som ska vara tillgänglig i ett allmänt nätverk där samtliga ansvariga myndigheter finns representerade. Konsumentverket föreslås bli samordningsmyndighet. I ansvaret ingår även att träffa avtal med andra aktörer än myndigheter, som bör finnas tillgängliga i den allmänna informationstjänsten. Detta gäller t.ex konsumentbyråer, kommuner och privata organisationer.