Resultatuppföljning, läskvalitet och skolutveckling. SOU 2010:97
Serie | Statens offentliga utredningar 2010 |
---|---|
Författare | |
Medverkande | |
Förlag | Norstedts Juridik |
Genre | Pedagogik |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 219 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-01-14 |
SAB | Eaad |
ISBN | 9789138234990 |
Flickor läser bättre än pojkar - men undantag finns!
Bland eleverna i åk 8 och 9 finns en liten grupp som knappt uppnått den läsförmåga som motsvarar åk 3-nivån. Här finns fler flickor (8 procent) än pojkar (4 procent). Ett exempel på de osedda flickorna!
Detta är ett av resultaten i denna rapport som består av tre delar:Del 1 utgörs av en litteraturgenomgång. Del 2 utgörs av en resultatuppföljning i en kommun. Del 3 utgörs av en fältstudie i samma kommun.
Bland eleverna i åk 8 och 9 finns en liten grupp som knappt uppnått den läsförmåga som motsvarar åk 3-nivån. Här finns fler flickor (8 procent) än pojkar (4 procent). Ett exempel på de osedda flickorna!
Detta är ett av resultaten i denna rapport som består av tre delar: