Digitala beteenden : en verktygslåda för kundfokuserad design

Digitala beteenden : en verktygslåda för kundfokuserad design
Författare
Förlag Natur & Kultur Allmänlitteratur
GenreMedia och kommunikation
FormatInbunden
SpråkSvenska
Antal sidor168
Vikt370 gr
Utgiven2019-08-23
SABQblbmd
ISBN 9789127824454
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

Hur får vi människor att klicka på våra annonser, köpa våra varor och använda våra appar? Digitala beteenden har mycket gemensamt med det som sker i den fysiska världen, men förutsättningarna är annorlunda – därför behövs en ny verktygslåda att använda inom produktdesign, tjänsteutveckling, kommunikation och strategiarbete.

För att urskilja viktiga insikter och avgöra vilka insatser som ska göras behöver vi känna till de grundläggande orsakerna till varför vi människor gör som vi gör.

Digital design öppnar för en helt ny tillämpning av psykologisk forskning. Aldrig tidigare har det varit så lätt att designa gränssnitt som förändrar ett beteende. Det har heller aldrig varit så viktigt som det är nu. Konkurrensen om kunden och dennes uppmärksamhet är som bekant stenhård.

Det här är en bok för dig som skapar digitala tjänster med ett tydligt syfte att driva beteenden, affärer eller förändring.

<strong>Arvid Janson&nbsp;</strong>&auml;r civilingenj&ouml;r med en andra examen i marknadsf&ouml;ring. Under sin karri&auml;r har han grundat flera f&ouml;retag med beteendef&ouml;r&auml;ndring som gemensam n&auml;mnare. Han har arbetat som konsult inom produkt- och beteendedesign &aring;t b&aring;de sm&aring; och stora f&ouml;retag. Idag arbetar han som produktchef p&aring; KRY.

<strong>Niklas Laninge</strong> &auml;r psykolog och har sedan 2010 hj&auml;lpt organisationer att skapa mer tillg&auml;ngliga tj&auml;nster och effektivare marknadsf&ouml;ring.