Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd

Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
Serie Lärare lär
Författare
Medverkande
Förlag Natur & Kultur Akademisk
GenrePedagogik
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor147
Vikt250 gr
Utgiven2011-09-27
SABEaaca
ISBN 9789127423688
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

I <em>Läsförståelse genom strukturerade textsamtal</em> visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.


Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.


I&nbsp;<em>Läsförståelse genom strukturerade textsamtal</em>&nbsp;visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.


Boken ingår i <strong>Lärare Lär-serien</strong> som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.

<em></em>