Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
Serie | Lärare lär |
---|---|
Författare | |
Medverkande | |
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Genre | Pedagogik |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 147 |
Vikt | 250 gr |
Utgiven | 2011-09-27 |
SAB | Eaaca |
ISBN | 9789127423688 |
I <em>Läsförståelse genom strukturerade textsamtal</em> visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I <em>Läsförståelse genom strukturerade textsamtal</em> visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i <strong>Lärare Lär-serien</strong> som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
<em></em>