Att bedöma elevers läsförståelse : En jämförelse mellan svenska och kanadensiska bedömningsdisk

Att bedöma elevers läsförståelse : En jämförelse mellan svenska och kanadensiska bedömningsdisk
Författare
Förlag Natur & Kultur Läromedel och Akademi
GenrePedagogik
FormatFlexband
SpråkSvenska
Antal sidor352
Vikt620 gr
Utgiven2013-12-12
ISBN 9789127137585
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

<span >Barbro Westlunds bok </span><em >Att bedöma elevers läsförståelse </em><span >visar genom konkreta exempel hur man som lärare framgångsrikt kan undervisa i läsförståelse. Boken tar också upp hur man kan arbeta med formativ bedömning av elevernas läsförståelse.</span>

Enligt flera internationella kunskapsmätningar som PISA och PIRLS har svenska elevers resultat i läsförståelse sjunkit. Men vad är läsförståelse och varför sjunker resultaten? Och hur kan lärarna bli bättre på att undervisa i läsförståelse? Detta är utgångspunkten för Barbro Westlunds bok <em>Att bedöma elevers läsförståelse</em>.&nbsp;