Att bedöma elevers läsförståelse : En jämförelse mellan svenska och kanadensiska bedömningsdisk
Författare | |
---|---|
Förlag | Natur & Kultur Läromedel och Akademi |
Genre | Pedagogik |
Format | Flexband |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 352 |
Vikt | 620 gr |
Utgiven | 2013-12-12 |
ISBN | 9789127137585 |
<span >Barbro Westlunds bok </span><em >Att bedöma elevers läsförståelse </em><span >visar genom konkreta exempel hur man som lärare framgångsrikt kan undervisa i läsförståelse. Boken tar också upp hur man kan arbeta med formativ bedömning av elevernas läsförståelse.</span>
Enligt flera internationella kunskapsmätningar som PISA och PIRLS har svenska elevers resultat i läsförståelse sjunkit. Men vad är läsförståelse och varför sjunker resultaten? Och hur kan lärarna bli bättre på att undervisa i läsförståelse? Detta är utgångspunkten för Barbro Westlunds bok <em>Att bedöma elevers läsförståelse</em>.