Bemötandeboken
Författare | |
---|---|
Förlag | Norstedts |
Genre | Psykologi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 122 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2010-01-25 |
SAB | Oaa |
ISBN | 9789113026091 |
I snart sagt alla sammanhang talas det om vikten av det goda bemötandet, allt från barndomens uppmaningar "uppför dig nu!" till senare propåer om uppförandekoder i yrkeslivet. Ändå är det få som kan förklara vad det innebär mer konkret.
Bemötande ses som centralt för alla mellanmänskliga relationer, i yrkessammanhang såväl som på det privata planet. Men hur vet jag att jag att uppvisar ett gott bemötande? Vem avgör om det är gott eller dåligt? Jag själv eller andra i min omgivning? Finns det någon mall man kan följa? Hur gör vi när vi "producerar" gott och dåligt bemötande? Detta är frågor som den här boken vill besvara.
Boken bjuder på många illustrativa exempel. Bemötande diskuteras också i relation till huruvida det sker i en kommersiell kontext, som del av myndighetsutövande eller i ett privat sammanhang. Boken är tänkt att användas i högskoleutbildning och fortbildningssammanhang.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.