Efter tre storsäljande böcker på Bonnier Fakta väljer författarna och hälsoinspiratörerna Lina Nertby Aurell och Mia Clase istället The Book Affair för sin fjärde bok om antiinflammatorisk kost.
– I samarbetet med The Book Affair får vi ett nytt element av drivkrafter. Möjligheterna för oss som egenföretagare är fler och mer flexibla hos The Book Affair. Allt från att sätta vårt eget team till att faktiskt få ut mer i slutänden, vilket är rimligt eftersom vi själva bidrar med marknadsföringen genom våra egna kanaler, säger Lina Nertby Aurell i ett pressmeddelande.
Bokbranschen år 2030 – hur ser den ut? Framtidsspaningar i Analysbrevet!
Efter de stora framgångarna både i Sverige och internationellt med de tre tidigare böckerna signerade Food Pharmacy, är det nu dags för en fjärde bok som släpps i augusti 2022. Redan 2016 satte Lina och Mia fokus på våra magar och vår tarm med sina både innehållsrika och vackra fackböcker. Den första, Food Pharmacy : en berättelse om tarmfloror, snälla bakterier, forskning och antiinflammatorisk mat (2016), följdes av Food Pharmacy : kokboken (2017) och Food Pharmacy – näringsjägaren : en berättelse om hur du curlar planeten och din hälsa genom att ta näringsjägarexamen (2019). Alla utgivna på Bonnier Fakta.
”De har lärt oss bli vän med våra bakterier i magen, mata dem med bra mat och bli näringsjägare i vår vardag – allt för en bättre folkhälsa och mindre belastning på planeten. Att fortsättningen på bokframgångarna blir antiinflammatorisk mat står nu klart”, skriver The Book Affair.
Bokbranschen år 2030 – hur ser den ut? Framtidsspaningar i Analysbrevet!
– The Book Affair välkomnar med stor glädje dessa framgångsrika författare till förlaget. Mia och Lina, med deras kraftfulla varumärke Food Pharmacy är goda exempel på och förebilder vad gäller affärsutveckling och entreprenörskap. De är en unik och oerhört stark duo som vet vad och vart de vill och som arbetar med viktiga hjärtefrågor i fokus, säger Alexandra Torstendahl, vd för The Book Affair.
De tre tidigare böckerna har sålts i hundratusentals exemplar och har givits ut på 14 språk, däribland tyska, norska, danska, italienska, polska, koreanska och nederländska och är därmed några av Sveriges mest lästa hälsoböcker.
– Efter att ha gett ut tre böcker med samma förläggare och redaktör blir man nästan som en liten familj. Vi har varit i så goda händer under dessa år, men nu är det dags att utmana oss själva. Det tror vi att alla mår bra av att göra då och då. Nu har vi hittat ett förlag där vi själva kan ha bättre kontroll över både produktion och marknadsföring och som samtidigt ger oss en bättre affär, säger Mia Clase.