Akademibokhandeln vill hitta nya sätt att nå ut till sina kunder. Som en del i den digitala satsningen släpps två nya Youtubeserier.
Akademibokhandelns nya Youtubesatsning är ett led i att förstärka den digitala närvaron. Med två nya serier hoppas bokhandelskedjan nå ut till gamla och nya kunder.
– Rörligt material och bra content är en viktig del av marknadsstrategin. Vi tror att våra trogna kunder uppskattar ett nytt innehållsrikt format och att vi samtidigt kan nå ut till en helt ny målgrupp, säger Maria Backlund, marknadschef på Akademibokhandeln, i ett pressmeddelande.
I serien Personalens tips hjälper Akademibokhandelns medarbetare, Göran och Caroline, kunderna att hitta rätt bland sortimentet.
I den andra serien, kallad Böcker & Babbel, får tittarna följa med hem till olika författare. Än så länge finns videoklipp med bland andra Mark Levengood och Jan Guillou.
– Det är roligt att vår personal får sprida läsglädje också utanför de fysiska butikerna och vi tror att väldigt många uppskattar att få komma nära författarna i ett lättsmält format. Vi kommer att utforska fler koncept under 2021, säger Maria Backlund.
Serierna produceras tillsammans med produktionsbolaget Ladda Film och finns att se på Akademibokhandelns Youtubekanal.