Sekwa förlag har rekryterat Karin Porshage som marknads- och pressansvarig på förlaget. Hon kommer närmast från Bokus.
– Jag har följt Sekwas resa som läsare och har länge varit ett stort fan av förlaget. Att nu få jobba med att sprida den här fantastiska utgivningen är en dröm som blir sann! säger Karin som kommer att jobba med marknadsaktiviteter och kommunikation, presskontakter och evenemang.
Karin Porshage har jobbat med försäljning, marknadsföring och projektledning i bokbranschen sedan början av 00-talet. Hon kommer närmast från en tjänst på Bokus marknadsavdelning, och har tidigare arbetat på Pocket Shop, Adlibris, Rabén & Sjögren och HarperCollins Nordic.
– Vi är otroligt glada att Karin ska börja jobba hos oss. Med hennes gedigna bakgrund från branschen passar hon perfekt för den viktiga rollen som marknads- och pressansvarig. Vi gläder oss till att jobba ihop och lyfta Sekwa till nästa nivå, säger Johanna Daehli, förläggare och ägare till Sekwa förlag, i ett pressmeddelande.
Karin tillträder sin nya tjänst på Sekwa efter sommaren och ser fram emot att träffa branschkollegor och läsare på Bokmässan, dit Sekwa åker med Max Porter, Maggie O’Farrell och Per Petterson.
Sekwa ger ut skönlitteratur översatt från franska, engelska och de nordiska språken. Under varumärkena Sekwa, Etta och Norra bjuder förlaget svenska läsare på omsorgsfullt handplockade guldkorn – härliga romaner och högkvalitativ spänningslitteratur.
För ganska exakt två år sedan tog Sekwa in nytt kapital och nya delägare i förlaget.