Adlibris lanserar idag Bondeco tillsammans med Bonnier Magazines & Brand. Den nya e-handelssatsningen riktar in sig på inredningsmarknaden och försäljningen ska delvis drivas med redaktionellt innehåll.
Med ett brett utbud inom textil- och dekorationssegmentet vill Bondeco erbjuda det bästa urvalet av inredningsprodukter på marknaden; ett vackert, hållbart sortiment i alla prisklasser, skriver Adlibrisgruppen i ett pressmeddelande.
– Inredning är ett segment där vi ser stor potential för oss som e-handel. Precis som med Adlibrisgruppens övriga sajter ligger fokus på att erbjuda kunderna en inspirerande och lustfylld shoppingupplevelse tillsammans med alla de fördelar som finns med e-handel när det gäller konkurrenskraftiga priser, brett utbud och snabba leveranser, säger Henrik Oscarsson COO Adlibrisgruppen i samma pressmeddelande.
Stödprenumeration. Boktugg Mini (från 10,42 kr/mån) ger tillgång till vissa premiumartiklar.
Ehandelssajten Bondeco har skapats i samarbete med Bonnier Magazines & Brands och besökare på Bondeco kommer att erbjudas stylingtips från Sveriges ledande inredningsmagasin.
– Med Sköna Hem, Lantliv, Allt i Hemmet, Gods & Gårdar, Hem & Antik och Gård & Torp har vi på Bonnier Magazines & Brands de största och starkaste inredningsvarumärkena på den svenska marknaden. Våra redaktioners passion, fingertoppkänsla och djupa kunskap inom inredning tillsammans med Adlibrisgruppens erfarenhet och kunskaper kommer göra Bondeco till den starkaste e-handeln för inredning, säger Daniel Frodin, publisher och ansvarig för Bondeco på Bonnier Magazines & Brands.
På Bondeco finns välkända varumärken som Lexington, Himla och House Doctor, men även mindre aktörer med produkter som utmärker sig vad gäller design, kvalitet och pris. Bondeco blir ett nytt tillskott till Adlibrisgruppen, som idag består av e-handelssajterna Adlibris, Adlibris Go, Bamba, Discshop, Kökets favoriter, Makujakauppa, Odla.nu, Roliga prylar, Wonderwall och Yayday.
Så frågan är förstås om de kommer att sälja bokhyllor? När man söker på detta så hittar man tre varianter som alla är slut på lager.
Den nya ehandelssajten Bondeco har en helt annan typ av design än merparten av Adlibrisgruppens tidigare sajter – den skiljer sig radikalt från nätbokhandeln Adlibris. Eftersom de flesta tidskrifter idag brottas med sjunkande räckvidd, färre prenumeranter och annonssidor letar de efter nya intäktskällor. En sådan kan vara ehandel.
I måndags skrev Resumé om att Bonnierkoncernen slår ihop magasinföretagen Bonnier Magazines & Brands och Bonnier News Lifestyle till en enhet. Vid årsskiftet ska sammanslagningen vara klar och de båda företagen kommer då att bli en del av Bonnier News Lifestyle (som idag är Expressens magasinavdelning) med en sammanlagd omsättning på 1,2 miljarder kronor (totalt 2017).
Bokbranschen år 2030 – hur ser den ut? Framtidsspaningar i Analysbrevet!