Förlagen hamnar ofta snett när de försöker nå läsarna på Booktok. Det säger Sveriges största Booktok-influencer Jasmine Darban som i samarbete med Bonnier Carlsen lanserar imprintet Fenix. Fokus är på att ge ut böcker för unga vuxna och nya vuxna, och att bli en del av den levande diskussion av böcker som pågår på sociala medier.
Jasmine Darban är en av Sveriges största booktok-influencers och har blivit en central röst inom booktok-communityt på Tiktok, där hon delar boktips, recensioner och diskussioner kring litteratur, särskilt inom genrer som fantasy och romance. Hennes videor, som ofta lyfter känslomässigt starka berättelser, har fått över 1,5 miljoner likes.
Sorry, denna artikel är låst. Redan prenumerant? Logga in.
Du kan även låsa upp artikeln för 19 kr (och få 14 dagars access med Boktugg Mini*).
Eller välj någon av dessa prenumerationer:
* Därefter förnyas prenumerationen var 14:e dag. Avsluta när du vill eller byt till helårsalternativ.