Bookbeat inleder ett samarbete med influencern, youtubern och författaren Therése Lindgren. Förutom att vara ambassadör för tjänsten kommer hon att släppa en ny ljudbok – exklusivt på Bookbeat under 2022.
– Jag ser så mycket fram emot att jobba med Bookbeat 2022! Jag älskar ljudböcker och har alltid en ny i öronen, det vet mina följare om. Flera av mina absoluta favoritböcker finns på BookBeat och jag hoppas att jag med mitt ambassadörskap kan inspirera ännu fler att lyssna eller läsa. Att det är just BookBeat som står bakom mig i år känns extra roligt eftersom vi även kommer att släppa en bok tillsammans. Detta blir min tredje bok och ett nytt sätt att inspirera mina följare genom livet, säger Therése Lindgren i ett pressmeddelande.
Bokbranschen år 2030 – hur ser den ut? Framtidsspaningar i Analysbrevet!
Hennes debut Ibland mår jag inte så bra som släpptes 2016 blev en stor succé och sålde 100 000 exemplar på bara fem veckor. Den följdes året efter av Vem bryr sig? samt 2020 Mitt bästa år : en bullet journal för att må bättre.
– Vi är väldigt glada över att välkomna Therése som ambassadör för BookBeat. Hon är en otroligt inspirerande person och hennes genuina intresse för ljudböcker gör att samarbetet känns helt klockrent. Therése blir ett väldigt bra komplement till vårt ambassadörsteam av grymma och inspirerande profiler inom sina olika områden, säger Nathalie Lindberg, Marketing Director Sweden på BookBeat.
Av samarbetet kan väntas varierande ljudbokstips för såväl existerande som nya BookBeat-användare, men allra mest spännande är en ny bok.
Stödprenumeration. Boktugg Mini (från 10,42 kr/mån) ger tillgång till vissa premiumartiklar.
– Vi är övertygade om att många av Theréses följare kommer uppskatta detta. Therése kommer nämligen att skriva och läsa in en ljudbok som lanseras exklusivt på BookBeat. Ljudboken kommer släppas under året, och mer information om den kommer i ett senare skede. Vi tror jättemycket på det här projektet och kan knappt vänta innan boken finns tillgänglig, säger Nathalie.
Samarbetet kan ses som en signal om två saker: för att nå ut med böcker och boktjänster är det viktigt med stora namn i sociala medier. Och för att särskilja sig gentemot andra boktjänster blir exklusivt innehåll en faktor som det inte går att bortse från. Inte minst när Storytel deklarerat att de kommer att satsa hårt på exklusivt innehåll.