Den digitala bokhandeln Sesamy som startade tidigare i år har redan tagit in 44 Mkr i kapital för att gå utomlands. De tror på styckförsäljning och menar att kunderna är trötta på alla abonnemang. Nu berättar grundarna i en intervju med Di att de utöver eböcker och ljudböcker ska börja sälja nyhetsartiklar styckvis i samarbete med olika nyhetspublicister. Enligt en undersökning som Sesamy gjort vill 70 procent av svenskarna ha möjligheten att köpa enstaka artiklar.
– Det var inte lätt att förändra poddar heller. Men vi lanserar nyheter som nästa vertikal då vi ser ett stort behov hos konsumenten. Och det är i slutändan konsumenten som bestämmer. Vi har en unik teknik som gör att tidningarna kommer tjäna mer pengar, säger Måns Ulvestam till Di.
Sesamy vill komplettera digitala böcker med att sälja nyhetsartiklar
Sölve Dahlgren
solve@boktugg.se
Gör som ...
… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.
Alexandra Murdock vill göra stora avtryck med ”Liten”
Litens allra bästa vän försvinner och allting känns färglöst. Blommorna bleknar och eken kroknar. Men så en dag i allt det grå hörs steg i gruset och en liten filur med yvig röd frisyr knackar på.
Ann Gewecke med nya boken ”Drömmar & dråpslag”
En kvinnohistorisk roman som utspelar sig i 1920-talets Östergötland och Köpenhamn.
”Det är mellankrigstid. Rasmine har en vecka kvar till antagningsprovet till läkarutbildningen i Köpenhamn.
Som 60-åring sadlade Solveig om från språklärare till scenartist
”…till var och en som någonsin drömt om eller funderat på att sätta upp en egen show eller som bara vill bli inspirerade till att våga något nytt.