Emma Boëthius (Expressen) och Ida Ståhlnacke (Spotify) tillträder i augusti 2021 nyinrättade tjänster inom Storytels globala kommunikationsteam.
I sina roller som PR Manager Nordics & Europe och PR Manager International kommer Emma Boëthius och Ida Ståhlnacke ingå i Storytels globala kommunikationsledning och bland annat ansvara för att stärka, utveckla och stödja Storytels regionala strategier, lokala PR-insatser och lanseringar av nya marknader.
– Ida och Emma är förstklassiga kommunikatörer och storytellers med starkt utvecklat globalt perspektiv, stor taktisk och strategisk kunskap, och med passion för innehåll. Jag är väldigt glad att hälsa dem välkomna till Storytels kommunikationsavdelning som bygger ett dreamteam i en spännande tid där Storytel växlar upp sin starka globala expansion som vinner nya hjärtan i hög fart på marknader över hela världen, säger Dan Panas, Head of Global Communications & PR på Storytel, i ett pressmeddelande.
Stödprenumeration. Boktugg Mini (från 10,42 kr/mån) ger tillgång till vissa premiumartiklar.
Emma Boëthius kommer närmast från tjänsten som utrikeschef på Expressen, där hon ansvarar för tidningens utrikesrapportering och leder korrespondenternas arbete. Tidigare har Emma bland annat byggt upp och varit chef för Expressens klimatredaktion, och haft rollen som chefredaktör på nyhetsbyrån Siren. På Storytel väntar tjänsten som PR Manager Nordics & Europe.
– Jag är stolt och glad över de totalt elva år jag haft på Expressen, med skickliga kollegor och galet spännande uppdrag, men den här utmaningen gick verkligen rakt in i hjärtat på mig. Det känns obeskrivligt roligt att gå ombord på Storytels fantastiska resa som skapar nya möjligheter att förmedla berättelser och litteratur, sprida kunskap och nå ut till fler människor, säger Emma Boëthius.
Ida Ståhlnacke blir Storytels PR Manager International och kommer närmast från rollen som Global PR & Communications Manager för Soundtrap by Spotify, där hon bland annat ansvarat för varumärkesbyggande PR, globala event, samt media-, artist- och influencerrelationer. Tidigare har hon bland annat även ansvarat för globala mediarelationer på H&M Group och har mångårig erfarenhet från byråsidan, bland annat från Jung Relations.
Nyfiken på nya boksläpp? Kolla in aktuella nya böcker!
– Jag brinner för att skapa, utveckla och anpassa PR-strategier för att bygga starka varumärken och långsiktiga relationer på nya marknader. Det känns verkligen som en drömutmaning att få skala upp mina podcast-erfarenheter och ta dem in i PR-arbetet med ljudboksformatet tillsammans med Storytels vassa globala och lokala team, säger Ida Ståhlnacke.